Skip to content

She’s found another

August 21, 2010

Automatic translation of text

HON HAR HITTAT EN ANNAN

Jaha, det höll inte mer än några år. Kanske är jag naiv, men jag hade trott att jag skulle få vara mannen i hennes liv lite längre än så.

Tidigare var det jag som fick hennes uppmärksamhet och ömma blickar. Nu är det en annan. Tidigare var det jag som höll henne nära och tröstade henne i mina armar. Nu vill hon bara vara med honom.

Hon är förälskad i en ny, så är det bara. Alla tecken finns där: den tindrande blicken, det eviga fnittrandet, den allmänna vimsigheten.

Och för att göra saker värre så är han yngre också. Och till skillnad från mig så har han naturligtvis en massa hår på huvudet. Ja… man har väl det när man fortfarande är sex år.

När jag sitter intill min hustru på stranden och ser vår fyraåriga dotter springa runt efter detta gossebarn, så frågar jag: ”Är det verkligen nu det börjar? Betyder det här att jag måste köpa ett koppel när vi kommer hem?”

Visst vet man att ens dotter kommer växa upp och blir kär en dag, men jag hade tänkt att det kanske skulle dröja ett tag – en si sådär 20-30 år. Varför måste de ha så bråttom?

Min fru bara skrattar år mig. Ja, kanske med all rätt? Kanske är jag bara paranoid och gör en stor sak av ingenting? Förmodligen.

Men…

Jag tänker ändå köpa ett koppel.

Kolla! Det är något fel på henne. Pojken kan titta in i kameran minsann, men inte HON. Det har ju aldrig varit ett problem innan. Och ser ni! Hennes ögon drunknar fullständigt i hans. Nej… det är nog dags för mitt första allvarliga far-och-dotter samtal.

7 Comments leave one →
  1. Tina permalink
    December 8, 2010 13:41

    Vilken blick han får!!! SÖtaste bilden, ever!! Förstår att du blir lite orolig😉

    / Tina

  2. Anna Linda permalink
    September 11, 2010 17:43

    Min första kärlek var Edvard Karlsson (var nog i Claras ålder). Sen gifte jag mig med en annan Karlsson. Hon har god smak som valt en tredje sorts Karlsson.

  3. Belle permalink
    August 23, 2010 08:28

    Look at her face….. she’s sold, that’s for sure!
    Cute huh…my 5 year-old is also soooooooo in love with Lucca….admit : Lucas and Lucca…even their names are meant to be! LOL

  4. Jan Burnett-McKeown permalink
    August 22, 2010 12:43

    Well, in that photo, she certainly looks like she only has eyes for him – and she’s enjoying every moment of it! I remember some time ago you published a similar photo, where your daughter appeared besotted with another young man. She certainly seems to be starting out young – and I’ve noticed that she seems to be attracted to young men slightly older than herself. Perhaps you will need to keep a close eye on her !!

  5. LENE MARIE HØGH permalink
    August 22, 2010 09:33

    KÆRE LOUIS . børn vokser hurtig op och inden du och din kone får set jer om så , kommer jeres datter hjem med jeres nye svigersøn . men du må nok heller tage en snak med din datter søde LOUIS . Du er ikke paranoid ven , och du er stadig smuk også selv om at du ikke har dit smukke hår LOUIS ..husk at selv om dine børn en dag flytter hjemmefra så kommer de hjem og besøger dig knus og kram fra din ven Lene Marie

  6. August 22, 2010 07:56

    En sådan söt dotter får du allt hålla i koppel!

  7. Lene Klamer permalink
    August 21, 2010 22:54

    AAAAAAW she is absolutely adorable!!! She even crosses her feet;o) OOOH my…. Louis you better get that leash;o) And a 3m high fence around your house;o)

Leave a Reply

