Skip to content

More Cute than Dad

February 9, 2010

Automatic translation of text

SÖTARE ÄN PAPPA

Ja, då har schlagerkarusellen rullat igång igen. Hjälp, vad tiden går! Det känns som igår när vi senast satt där och mumsade i oss chips och kommenterade melodier, artister och knasiga scenkläder. Nu var alla i familjen samlade igen. Jag betonar ALLA, för hustrun svor förra året att aldrig mer titta på Melodifestivalen om Malena Ernman vann (något sådant har väl du aldrig sagt?).

Det känns heller inte så länge sedan man själv stod där, en 17årig pojkspoling med höga visioner, redo att ta sig an världen. Men den berättelsen tar vi inte idag. Istället vill jag visa en bild. Den är tagen för ett par månader sedan med mobilkameran, när Isak var med mig på kontoret. Där hittade vi en gammal låda med scenkläder. Och vad fanns inuti lådan om inte originalklädseln för Diggiloo. Snacka om nostalgitripp. Jag hade inte sett dessa plagg på över tjugo år. Det blev i det närmaste ett heligt ögonblick. Jag vet inte vem som var mest exalterad, jag eller sonen.

”Isak, vill du prova?” frågade jag.

Det fullkomligt lös i pojkens ögon. ”Åh, får jag?

När han varsamt hade trätt på sig skjorta, byxor och gyllene skor sa jag: ”Jag tvingas erkänna: du är till och med sötare i dessa kläder än vad jag var.”

”Det är klart jag är!”

Förresten, i lördags vann rätt låt. Men de där mjuka hårdrockarna var inte dumma alls.

Kram, Louis

6 Comments leave one →
  1. Belle permalink
    February 11, 2010 12:01

    hahaha…this is so cute! He must have been proud to wear that costume…
    @ Morgan : I bet Louis’ costume fits him the best of all 3… My clothes from 1984 doesn’t fit me anymore either… or is that because I was only 10 at that time and now…well euh…. 😉

  2. Morgan Johansson permalink
    February 10, 2010 20:34

    I bet everyone here wants to see how they fit on you today! 🙂

  3. Jan Burnett-McKeown permalink
    February 9, 2010 23:51

    Yes, I’m sure that bringing out that costume from 1984 certainly brought back many pleasant memories. In terms of “cuteness”, I think you will be a hard act to follow – Isak certainly has very big shoes to fill!

  4. February 9, 2010 20:07

    HEJ LOUIS. how cute Isak is just as his father was in 1984. I have not seen melodi grand prix since alexzandra rybak won with the song fairy tail and when you and your brothers won in 1984 . and for me you and your brothers still are beautiful and cute .hugs from me

  5. February 9, 2010 20:00

    HEJ LOUIS. first I will say that isak is beautiful in that clothes you found. I have not seen melodi gtrand prix since alexzandra rybak won with the song fairy tail,and when you and your brothers won in 1984. but you was beautiful and sweet in 1984 and you and your brothers still are cute and beautiful hugs a big herrey fan me

Leave a Reply

